سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم سیاسی ،مطا لعات منطقه ای

قبل از شروع بحث لازم میدانم که معنی دو واژه ثروت وسعادت را ذکر کنم

ثروت مساوی است با مال ودارائی زیاد والبته در این مورد هر آنچه را که به حساب مادیات آید در غالب ثروت معنی میشود. وسعادت به معنی نیک بخت شدن وضد شقاوت می باشد.

بسیاری از مردم می پندارند که سعادت کور است واین سخن خود را بعنوان یک حقیقت قطعی اعلام می دارند و می گو یند سعادت بیخبر و بدون هیچ گونه شرایطی، درست مانند یک شخص نابینا که نمی داند به کجا می رود به در خانه افراد رو آور می شود. این فکر یک اندیشه بسیار خطر ناک است وعواقب اجتماعی وخیمی را بوجود می آورد زیرا نخستین اثر آن پرورش وتشویق تنبلی وبیکاری است وافراد را به بهانه اینکه سعادت بطور تصادف وبدون منطق به انسان رو آور می شود.از کوشش وتلاش در راه هدف باز می دارد یا  دست به کارهائی می زند که جنبه تصادفی آن ترجیح دارد مانند قمار و انواع گوناگون  بازی هائی که موفقیت در آن بر پایه تصادف قرار دارد.

چرا که زندگی رجال ومردان بزرگ جهان که هر یک در رشته مورد علاقه خود پیروزیهائی شگفت انگیزی بدست آورده اند بخوبی نشان می دهد که سعادت از هر بینائی بیناتر است وبیهوده به سراغ افراد نمی رود .بلکه او با محک دقیقی در جستجوی افراد فعال وبا پشت کار وبا استقامتی است که به تمام معنی شایستگی هم آغوشی اورا دارند.

سعادت برای کسانی است که تمام نیروهای خود را در راه بدست آوردن آن بسیج می کند و همه قوای خلاقه خویش را تمرکز می دهند وبه دنبال هدف می دوند و تلاش می کنند وآنها که با استقامت و تلاش به دنبال مقاصد خویش رفته اندحتما بدان رسیده اند. وقتیکه در موجبات شکست بسیاری در افراد عمیقا جستجو می کنیم می بینیم که بیشتر از این جهت است که موفقیت را بدون وسایل واسباب آن خواسته اند ویا از راهی غیر از راه اصلی آن جستجو کرده اند.و این را هم بدانیم که بد بختی ها از در ون ما بر می خیزد وسبب آنها خودمان هستیم، ما سهوا می پنداریم که آنها از بیرون می آیند درصوریتکه خودما آنها رادر درون خود و با سرشت خودمان می سازیم. در زندگی افراد پبروزوسعادتمند،کسانی که ما بدیده تحسین به آنها می نگریم ودر اعماق دل آرزوی موفقیت هایشان را داریم بیش از هر چیز یک عامل بسیارمهم به چشم می خورد که اعتماد به نفس است .یعنی آنها بجای اینکه به انتظار تصادفهابنشینند وپیش از آنکه از گردش روزگار و سایرین انتظار داشته باشند به خود ونیروهای خویش تکیه میکنند وبا مشکلاتی را که در سر راه آنها به طرق مختلف سبز می شود با تفکر خویش می جنگد وبه سعادت و موفقیت می رسد بدون اینکه به دیگری اتکاء داشته باشند.

شما هم میتوانید در زندگی شخصی خود این موضوع را امتحان کنید در اوقاتی را که به موفقیت خود اطمینان داشته ایدو بخود متکی بوده اید ودر انتظار دیگران ننشسته اید وفکر خود رابرای پیدا کردن راه موفقیت بکار انداخته اید حتماموفق شده وآن سعادتی را که در ذهن خود تصور کرده اید تا حدودی به آن نزدیک شده و حتی آن را لمس کرده اید  واما اگر در دوره ها ئی که دچار چه کنم و چه کنم شده اید وقدرت تصمیم و عمل در شما ضعیف شده بهر ه ای جزء آه وحسرت نداشته اید. و به مانند نا بینائی هستید که در دره ساکت نشسته ونسیم بهاری را تنفس می کند، به یک باره باد بوی نخستین بنفشه را که شگفته است به مشام او می رساند و برای چیدن آن گل بر می خیزد وتا شب آن را میجوید واحساس نمی کند که با این رفتار دیوانه وار خود مدتی است که آنرا در زیر پای خود پامال کرده است.

پس بیائیم به خود و افکار مثبت خود وابسته باشیم ونقطه اتکائی به جزءخود وخدا نداشته باشیم.

                 دلنوشته از : تنها

 


ارسال شده در توسط احمد شریعتی